Do połączenia obu części mostu na Sole na obwodnicy Oświęcimia zostały 2 metry
Do połączenia obu części północnej jezdni mostu na Sole na obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44 zostało już niewiele, bo 2 metry.
Ostatnie segmenty są już gotowe, wkrótce zostanie zabetonowany łączący je “zwornik”.
Na pytanie zadane przez jednego z internautów poprzez media społecznościowe, dotyczące możliwości oddania odcinka trasy od ul. Jagiełły do ul. Legionów do użytkowania (na zdjęciach wyglądający na ukończony), co by dało realne korzyści i usprawnienie ruchu w całym Oświęcimiu, GDDKiA odpowiedziało – Odcinek między ul. Legionów i Jagiełły biegnie po nieukończonym jeszcze moście na Sole. System odwodnienia tego mostu będzie połączony z infrastrukturą tunelu budowanego pod torami kolejowymi. Tunel to najbardziej czasochłonna część prac na obwodnicy miasta. Jego budowa zakończy się w połowie 2026 roku. Woda z mostu na Sole nie może być odprowadzana bezpośrednio do rzeki, bo pod mostem jest ujęcie wody pitnej dla miasta. Dlatego, żeby zabezpieczyć to miejsce, deszczówka będzie przepompowywana w inne miejsce. Jednocześnie most na Sole nie może funkcjonować bez odwodnienia, które w tym przypadku jest funkcjonalnie połączone z przygotowywaną infrastrukturą tunelu pod torami.