Beton płynie szerokim strumieniem w most na Sole na obwodnicy Oświęcimia

Budowa obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1 rozpoczęła się dwa lata temu od wydania zezwolenia wojewody małopolskiego na realizację tej inwestycji drogowej. Na początku listopada ubiegłego roku nastąpiło symboliczne wbicie łopaty.

Prace ruszyły z impetem na całej 9-kilometrowej obwodnicy, nie wyłączając mostów i wiaduktów. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, właśnie trwa betonowanie ostatniego segmentu mostu na Sole na obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44.

Nowy most na Sole w Oświęcimiu

Jak zapowiada GDDKiA, wiosną wykonana została jezdnia w kierunku Krakowa, a teraz dobiegają końca prace przy konstrukcji trasy na Tychy.

– W ramach inwestycji powstają trzy mosty. Przeprawa przez Sołę o długości 463 m będzie najdłuższą z nich – informuje GDDKiA.

Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Koszt szacowany jest na ok. 468 mln zł, sfinansowany w znacznej części z pieniędzy europejskich. Planowany termin zakończenia inwestycji to druga połowa 2025 roku.

Przypomnijmy. Obwodnica Oświęcimia ma mieć ponad 9 km długości i przechodzić będzie przez trzy nowe mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunel kolejowy. Dwujezdniowa obwodnica ma zaczynać się na wysokości Bojszów. Przebiegać będzie mostem na Wiśle przez Pławy, następnie tunelem pod torami kolejowymi, ulicą Ostatni Etap.

Na granicy Oświęcimia i Rajska przetnie ulicę Legionów, dalej przejdzie nowym mostem przez Sołę na wysokości ogródków na Kamieńcu i przez ulicę Jagiełły, później granicą stawu Adolfin, obok ogródków Stare Stawy i za Castoramą włączy się do drogi krajowej nr 44.

Budowany most na Sole w Oświęcimiu

Na przebiegu obwodnicy Oświęcimia są planowane węzły: przy ulicy Legionów łączący się z drogą w kierunku Brzeszcz, przy ulicy Jagiełły z drogą na Kęty i przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.

KATEGORIE
TAGI
Podziel się tym