S1 od węzła Bieruń do węzła Oświęcim
Ilustracja przykładowa

S1 od węzła Bieruń do węzła Oświęcim

Wojewoda śląski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla drogi ekspresowej S1 od węzła Bieruń do węzła Oświęcim. We wtorek, 20 sierpnia, został przekazany wykonawcy teren budowy, co jest równoznaczne z rozpoczęciem robót budowlanych na tym odcinku. Zakończenie tej inwestycji ma nastąpić w III kwartale 2026 r.

Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, inwestycja obejmuje w szczególności budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S1 pomiędzy Bieruniem a węzłem Oświęcim o długości ok. 2,9 km.

Powstanie również odcinek drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) w ciągu DK44 o długości ok. 2,7 km (obwodnica Bierunia) oraz dodatkowa jezdnia do obsługi ruchu lokalnego pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia.

„Wniosek o wydanie decyzji ZRID złożyliśmy 23 stycznia 2023 r. Na czas trwania uzyskania tej decyzji wpływ miały przedłużające się procedury administracyjne, w tym uzyskanie decyzji wodnoprawnej oraz uprawomocnienie się decyzji środowiskowej. W dalszym ciągu trwa uzyskiwanie decyzji ZRID dla odcinka od Mysłowic do Bierunia. Przewidujemy, że decyzja zostanie wydana w październiku br. Wtedy też wszystkie cztery odcinki S1 od Mysłowic do Bielska-Białej wejdą w fazę robót budowlanych” – informuje GDDKiA.

Łączna wartość umów na realizację czterech odcinków S1 od Mysłowic do Bielska-Białej to niemalże 2,3 mld zł.

„Zgodnie z naszymi szacunkami zakończenie prac dla odcinków od Mysłowic do Oświęcimia powinno nastąpić w III kwartale 2026 r. Dla budowanych już odcinków Oświęcim – Dankowice i Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów  termin zakończenia to II kwartał 2025 r.” – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Źródło i grafika: GDDKiA oraz Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu

KATEGORIE
TAGI
Podziel się tym